Thursday, October 6, 2011

tak lama jea lagi....

Assalamualaikum peeps.
Pejam celik, pejam celik. Dah tinggal 40 hari nk exam SPM (kalau salah means aku mmg la tak bersedia) Persiapan ke arahnya? Dah cukup ke belum? Hmm. Entahlah. Kalau bagi masa kat aku 1 tahun lagi pun, tak cukup rasanya. Bukan nak demand atau apa. Cuma aku akan pkir, ohhh byk lg masa. 1 tahun kot. Now dah tinggal sebulan lebih, aku mcm tak sedar sedar lg. Cuak lah. Aku nk result gempak. Nak rasa pegang duit byk time dah besar nanti. Nak bawak mak abah pegi tunaikan haji. Nak beli rumah yg baru, besar untuk dorg duduk. Nak dorg selesa dgn kereta mewah. Tapi? Semua tu akan tercapai kalau aku belajar betul betul. Tapi aku rasa tak cukup apa yg aku belajar nih. Mcm tak bersedia jea. Rasa takut sgt.

Ya Allah. Tolong lah aku. Bagilah aku peluang, biarlah mak abah aku bangga dgn aku. Biar dorg bangga seperti mana aku dpt result UPSR dulu. 5A. Skrg aku target 7A and above. But, the more, better lah. Lagi lah bagus. Lagilah mak aku senyum lebar.

Hmmm. Susah kan? Barulah aku rasa apa yg akak akak, abg abg form 5 dulu rasa. Tension dgn keadaan sekeliling yg memaksa kita untuk belajar.

Aku takut tak dpt pulun apa yg aku belajar time form 4 dulu. Hmm. Seriuosly best time form 4 dulu. Mcm mcm kitorg buat. Enjoy jea. Now, nak enjoy pun kena pkir dua, tiga kali.

Takpe. Takpe. Lepas sebulan nih, aku nk cari kerja part time. Aku nk realisasikan impian aku. Dlm jangka masa pendek nih, aku nk simpan duit byk byk. Dan bole sambung belajar. Amin~

Okaylah. Nak study jap. At least study, than do nothing, apa pun tak masuk.
Bye. Assalamualaikum :D

dah baca kenalah komen kan? :D

2 comments:

ila said...

same la kite spm cndidates thn nie
hope dpt jawab dengan baik ea.
wish u luck.

ushe ,doa dan tawakkal ok

kim dong-yul's said...

sama eh? good luck okay? sama sama la kita struggle gila gila. hope dpt flying colours :D Amin~

All Right Reserved. SyafiqJemain 2011-2012.