Sunday, October 2, 2011

TRIAL SPM :(

Assalamualaikum. Dah lama gila tak update blog. Serius! HAHA. Yang pasti bukan sebab study or whatsoever, tapi cuma malas jea. Study? Still, but kalau dah malas tu mmg malas la. Takkan buat dah. Okay okay. Now, aku ingat nak cerita sikit pasal trial SPM aku nih.

Mcm biasa, kalau tak baca, tak bole jwb la kan? Hah, padanlah muka kau. Amikk kawww! HAHA. Okay. Stop merepek-ing. First sekali, BM. Karangan dia mmg susah. Aiyooo. Nasib dpt A jgk. Kalau tak, buek malu jea kan. Kan org Melayu, so BM haruslah superb tahap gaban. But, ini tak bermakna aku tak pyh study dah. No No No !

BI pulak. Essay dia ada yg aku dah penah buat. Aku tak ckp senang. Tapi, try la kan? Ohh essay aku dpt 30. okay la tu. Alhamdulilah. Better lah than before. Kalau aku improve lg, mesti bole dapat lg tinggi dari tu. Hari tu, aku dgn geng aku pegi lah jmpe teacher aku, nak tanya apa mistakes dlm essay kitorg. Dan teacher bole betulkan mistakes kitorg tu, kan? Dia pun bglah penerangan pjg lebar pasal grammar mistakes, ayat ayat tak sepatut buat. Baguslah. Aku pun amiklah as pengajaran, supaya jgn buat lg bnde yg sama. Hope so lah. Aku nih kdg kdg tak mkn saman. Buat jgk bnde sama.

Dan, spjg minggu lepas, aku asyik study jea. Tapi, aku rasa satu pun tak masuk dlm kepala nih. Ya Allah, mcmana nih? SPM tak lama lgkot. Sebulan lbih jea. Agak agak korang la kan, sempat tak?

Aku teringat cikgu tuisyen Add Math aku ckp, susah kalau org taknak study awal awal. Org selalu sehari sblm exam tu lah selalu nk pulun habis habisan. Nanti habuk pun tarak. Sbb otak pun mana bole simpan byk byk in a same time. Dia pun penat la gak. Kan?

Satu lagi, ayat dia mcm aku rasa gila pedas.

" nanti bila time nak jwb periksa tu, mesti kau tak bole jwb. lama lama kau tnggulah wahyu. kononnya bole bg jawapan la tu. "

PEDAS KAN? tunggu wahyu. HAHA. mcm sh**.

Bye peeps. Nak off. Adik pulak nak guna. Susah betul la kalau adik lg advance. Ye la, muda muda lg dah ada FB acc. Then, kwn lg ramai dari kita yg dah 3 tahun ada FB. Cehh -__-

dah baca kenalah komen kan? :D

No comments:

All Right Reserved. SyafiqJemain 2011-2012.