Wednesday, November 2, 2011

HUJAN~

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.
Ececehh macam berucap pulak yea? HAHA pedulik hapa? Err.
Okay, tadi ada seminar Sejarah ler pulakkk. Mula mula dah tak keruan dah (dah keluar ayat sastera) dan mula rasa nyesal datang ke sekolah. Err. Yeah, tu tanggapan first aku lhaa.
Ehh, jap!!! Choppp~ Mula mula ada seminar Bahasa Melayu oleh Cikgu Masykurah. Woahhh sangat lha boringg. Sorry cikgu, sebab karangan dia tak minat lhaa. Karangan Syarahan. Pasal wanita pulak tu. Errr. Okay okay.

Then, baru seminar Sejarah. Woahhh ingat kan tak best, rupanya best sial! Tergelak gelak kitorg nih dengar dia berceloteh plus ajar kat depan tu. Seriously best! Terbaikkk~ (bak kata BoboiBoy) HAHA

Dia bagi tips how to score lahh, especially for masa genting nih kan. Lagi 12 hari jea weehhh! Cuakk bhaiiiiii. Sejarah dah la aku tak sentuh apa lagi. Woahh hebat kan? Errr. Yg lain kau ingat dah baca dah ke? Tettt. Haram nak baca semua tu. Aishhh cuak cuakkkk.

Rupanya kita kena score kertas 1 dulu, dan kertas 1 lagi penting actually. Baru ku sedar! Sebab kertas 1 ada pilihan jawapan, dan juga senang taram, bak kata cikgu tersebut. Dan, kertas 2 pulak just score dlm separuh or score soalan soalan yg selalu keluar. Contohnya soalan KBKK. Soalan tu selalu keluar, dan secara logiknya kita boleh jawab tanpa membaca buku pun! *FACT*

Dan, bila total semua boleh dapat credit or erti kata lain at least gred C! Woahh exam pun aku selalu dapat mcm tu jugakkk. Err. Cikgu tu kata lagi, takkan antara semua tu, takkan langsung tak bole jwb kan? So dah dapat cover sikit. Dan makin bertambah lah markah, dan secara tidak langsung bertambah tinggilah markah Sejarah anda! #ayat skema la pulekkkk#

Then, bila dah habis seminar tu, kitorg pun masuk lah kelas seperti biasa. Err.
Masa tu masa Maths. Aku suka Maths! Serious! Cikgu bagi handout mcm biasa lahh. Then buat dengan kawan kawan. Tak fhm, bincang sama sama. Tu jea lah yg berlaku tadi. Then, patutnya ada kelas Chemistry tadi. Tapi aku tgk majoritinya, TAK PERGI. So aku pun ikut lah sama tak pergi. HAHA. Sorry cikgu. Kami mmg malass~

Balik balik jea hujan lebat. Woahhhhh berlari lah aku dalam hujan tersebut. HAHA. Basah kuyup seyhhh tadi. Errr. Nevermind. Janji selamat sampai rumah.

p/s : perasan tak title post aku kali ini? aku bukan cerita pasal hujan sgt pun. hahahhaha :P

dah baca kenalah komen kan? :D

2 comments:

Unknown said...

sejarah susah kn :O

kim dong-yul's said...

Woahh sangattt. Tak suka Sejarah :(

All Right Reserved. SyafiqJemain 2011-2012.